Omlouvám se, ale nějak blbe internet, a tak se mi vůbec nechtějí některé stránky načítat :(

Jak bylo v Anglii

10. září 2014 v 12:54 | Bitxia |  Deníček
Byli jsme v Bristolu. To je jedno z větších anglických měst na jihozápadě s malým letištěm (to má výhodu - nemusíte nikde dlouho čekat :D) a vlastním přístavem.

Bydleli jsme přímo na náměstí (jednom.. jméno si opravdu nepamatuju :D), kde byla obrovská koule, domácí říkali, že to je kosmická loď, ale bylo to planetárium. Vedle měli k tomu "ukazovátko". Přišli jste k tomu a naťukali si kosmický objekt, ono se to otočilo za oním předmětem a mělo to napsanou vzdálenost k objektu. Taky zde měli vodní atrakce pro děti. Bazénky a takové ty "vodopády", jak voda po něčem jenom teče. A aby se u toho rodiče nenudili, tak tu měli lehátka a k tomu obrovskou televizi.

Takovou bristolskou dominantou je Superior bridge. Starý a strašně vysoký. A poblíž něj se nachází hvězdárna teda vlastně observatoř. A další dominantou, je překrásná gotická katedrála.

Ve městě mají hromadu parků, kde je prostě příjemné si sednout a kochat se. Zároveň mají místa doplněná o ty atrakce pro děti, které nejsou jenom na jednom místě. Pomalu na každých 200 metrech v centru můžete najít informační bod. A snad všechny památky mají vstup dobrovolný J.

Poblíž Bristolu je moře, takže jsme se na něj byli taky podívat. Jede se tak 20 minutek vlakem na Weston-super-mare. Obrovské písečné pláže, kde fouká vítr vhodný pro plachtění. Voda není zrovna teplá, asi nějakých 15°C, ale za to si to vyzkoušet to stojí. A naproti přes zátoku je už vidět Cardiff.
Do něj se dá lodí, ale my jsme jeli jiný den z Bristolu vlakem. Cesta trvá asi tak 50 minut. Hned u nádraží se nachází Cardiff Castle, zvenku vypadá krásně J (uvnitř údajně není nic k vidění a lidi byli znechuceni už jenom tím, že si ani do vnitřního parku nemůžou jen tak sednout). Odtud jsme se vydali zpět a hledali nějaké knihkupectví - víte, snažíme se sbírat Malého prince v jazycích těch zemí, kde jsme byli a ve velštině ho neměli - mají tam skoro všudé samé arkády. Aspoň tak se to u nich jmenovalo (ne ty oblouky se sloupy) a byly to uličky v přízemí domů, kde byly obchůdky. Odtud jsme se vydali k zálivu. U něj je nový a bývalý parlament a nějaké kulturní centrum. (divadlo nebo kino…) a odtud jsme se přívozem dali zpět k hradu. (takové příjemné kolečko J ) Co mě ve Walesu překvapilo je, že tu mají často obchody se suvenýry oproti tomu Bristolu.

Přímo v Bristolu mají starý přístav. Ať jdete kamkoliv, tak vodíte kotvit nějaké lodě, hausbóty a tak. Skoro neustále vidíte nějaké veslaře.

Nevím co dál psát, snad jenom vyjádření k jídlu, ale to si nechám na příště :)

1 člověk ohodnotil tento článek.